Kreiranje izlaznih faktura

Kreiranje izlaznih faktura #

Korak 1: Početak procesa kreiranja fakture #

    1. Idite u sekciju izlaznih faktura u glavnom meniju koji se nalazi na bočnoj lijevoj strani vaše kontrolne table ili kliknite na ikonicu “+” koja će se pojaviti prilikom prelaska miša preko opcije “Izlazne fakture” u bočnom meniju.
    2. Na stranici Izlaznih faktura, gdje su prikazane sve kreirane izlazne fakture, u gornjem desnom uglu kliknite na dugme “Dodaj novu” i odaberite opciju “Izlaznu fakturu” ili  “Ponavljajuću fakturu” prema Vašim potrebama.

Korak 2: Kreiranje fakture #

Od vrha ka dnu:

    1. Sekcija visećeg menija #
      1. Odaberite jezik fakture i e-maila koji će Vaš klijent primiti. (može se presetovati u podešavanjima).
      2. Odaberite valutu fakture. (može se presetovati u podešavanjima).
      3. Upalite dodatne kolone ukoliko su Vam potrebne, ili opciju prethodnog duga.
      4. Dugme “Dodaj dokument” omogućava korisniku da sačuva fakturu kao “nacrt”, da je “Sačuva i pošalje” ili da je “Sačuva i označi kao poslatu”.
    2. Zaglavlje izlaznih faktura #
      1. Ovdje je prikazan “Status” fakture, dok je u polju pored moguće unijeti opcioni “Opis” fakture (npr: Markova godišnja pretplata 2020).
      2. “Broj dokumenta” fakture je moguće unijeti ručno ili ga ostaviti da se  popuni automatski na osnovu šablona u podešavanjima.
      3. Sekcija Logoa kada se odabere, omogućava korisniku da odabere neki drugi logo za tu fakturu (npr: alternativni logo, logo departmana ili zaštitne marke).
      4. “Datum izdavanja” je automatski podešen na današnji datum. Moguće ga je ručno podesiti na neku dugu vrijednost.
      5. “Datum prispijeća” se može automatski setovati na osnovu podataka u podešavanjima ili ga ručno podesiti na željenu vrijednosti.
      6. “Broj narudžbenice” predstavlja dodatno polje na osnovu kojeg je moguće pratiti i pretraživati fakturu.
    3. Sekcije “Šalje” i “Prima” #
      1. Sekcija “Šalje” predstavlja podatke o Vašoj kompaniji, koje možete pregledati, i odabrati koji podaci želite da se prikazuju na fakturi.
      2. Sekcija “Prima” predstavlja podatke Vašeg partnera koji prima fakturu, možete odabrati partnera iz liste, ili kreirati novog, a zatim odabrati podatke koji želite da se prikažu na fakturi.
    4. Sekcija stavki fakture #
      1. U polju “Naziv artikla” prikazuje se ime odabranog artikla – možete ga odabrati iz padajuće liste cjenovnika, ili ga možete unijeti sami.
      2. Polje “Količina” predstavlja količinu odabranog artikla – možete unijeti samo broj u formi decimalnog zapisa. Polje ne prihvata prazan unos, pa čak i kada je cijena “0.00” unesite vrijednost “0”.
      3. Polje “Cijena” predstavlja cijenu odabranog artikla – možete unijeti samo broj u formi decimalnog zapisa. Polje ne prihvata prazan unos, pa čak i kada je cijena “0.00” unesite vrijednost “0”.
      4. Pomoću dugadi “porez, popust, stopa i datum” možete podesiti PDV, porez (fiksni ili procentualni), stopu ili datum vezan za tu stavku fakture. Ukoliko su prethodno kreirane ili setovane u podešavanjima ove vrijednosti će biti automatski prikazane, ili ćete ih moći odabrati iz padajućeg menija. Takođe, moguće ih je i ukloniti.
      5. Pomoću dugmadi “Dodaj novu stavku fakture, Sačuvaj i Obriši” možete dodati novu stakvu fakture, sačuvati tu stavku kao novi artikal u cjenovniku ili jednostavno obrisati stavku iz fakture.
    5. Sekcija sumarnih vrijednosti fakture #
      1. Na lijevoj strani ove sekcije prikazana je tabela sa specifikacijom poreza, gdje su prikazani svi podaci za PDV i poreze koje ste koristili u stavkama.
      2. Na desnoj strani prikazan je međuzbir fakture, sa i bez PDV-a kao i popust.
      3. Možete dodati globalni PDV nad svim stavkama fakture, koji će automatski biti podešen nad svim stavkama i prepisati se preko eventualno prethodno postavljenih drugih vrijednosti u stavkama.
      4. Takođe, moguće je dodati i globalni procentualni popust koji će automatski biti dodat svim stavkama, ali i nad ukupnom sumom fakture.
    6. Podnožje skecije za kreiranje faktura #
      1. Ovdje je moguće dodati napomenu Vašem klijentu ili generalnu napomenu za fakturu. Ovo polje će biti vidljivo Vašem klijentu u dnu njihove fakture.
      2. Fakturu izdaje korisnik koji je kreira, te će se njegovo/njeno ime prikazati u ovom polju, a što je ujedno i  ime korisničkog profila.
      3. Faktura je Ovlašćena od strane korisnika koji je setovan u podešavanjima kompanije, gdje pored registrovanih korisnika možete unijeti i  prilagođeno ime ukoliko Vam je to potrebno.

Korak 3: Čuvanje fakture #

      1. Nakon što ste unijeli sve potrebne informacije za kreiranje fakture, možete je sačuvati klikom na dugme “Sačuvaj fakturu” u gornjem desnom uglu.
      2. Dugme “Sačuvaj fakturu” Vam pruža 3 opcije za čuvanje fakture kao “Nacrta“, “Sačuvaj i pošalji” ili “Sačuvaj i označi kao poslato“.

Za više informacija možete otvoriti novi tiket na support.lambda-it.me.

Ili nas kontaktirati preko kontakt forme.