Kreiranje računa

Kreiranje ulaznih faktura (Računa) #

Korak 1: Početak procesa kreiranja računa #

    1. Idite u sekciju računa  u glavnom meniju koji se nalazi na bočnoj lijevoj strani vaše kontrolne table ili kliknite na ikonicu “+” koja će se pojaviti prilikom prelaska miša preko opcije “Računi” u lijevom bočnom meniju.
    2. Na stranici Računa, gdje su prikazane sve kreirane ulazne fakture, u gornjem desnom uglu kliknite na dugme “Dodaj novi” i odaberite opciju “Račun” ili  “Ponavljajuću fakturu” prema Vašim potrebama.

Korak 2: Kreiranje Računa #

Od vrha ka dnu:

    1. Sekcija visećeg menija #
      1. Odaberite jezik računa (može se presetovati u podešavanjima).
      2. Odaberite valutu računa. (može se presetovati u podešavanjima).
      3. Upalite dodatne kolone ukoliko su Vam potrebne, ili opciju prethodnog duga.
      4. Dugme “Dodaj dokument” omogućava korisniku da sačuva račun kao “Nacrt” ili da je “Sačuva i označi kao plativo”.
    2. Zaglavlje računa #
      1. Ovdje je prikazan “Status” računa, dok je u polju pored moguće unijeti opcioni “Opis” računa (npr: Markova godišnja pretplata 2020).
      2. “Broj dokumenta” računa je moguće unijeti ručno ili ga ostaviti da se  popuni automatski na osnovu šablona u podešavanjima.
      3. Sekcija Logoa kada se odabere, omogućava korisniku da odabere neki drugi logo za taj račun (npr: alternativni logo, logo departmana ili zaštitne marke).
      4. “Datum izdavanja” je automatski podešen na današnji datum. Moguće ga je ručno podesiti na neku dugu vrijednost.
      5. “Datum prispijeća” se može automatski setovati na osnovu podataka u podešavanjima ili ga ručno podesiti na željenu vrijednosti.
      6. “Broj narudžbenice” predstavlja dodatno polje na osnovu kojeg je moguće pratiti i pretraživati račun.
    3. Sekcije “Šalje” i “Prima” #
      1. Sekcija “Prima” predstavlja podatke o Vašoj kompaniji, koje možete pregledati, i odabrati koji podaci želite da se prikazuju na računu.
      2. Sekcija “Šalje” predstavlja podatke Vašeg partnera koji šalje fakturu, možete odabrati partnera iz liste, ili kreirati novog, a zatim odabrati podatke koji želite da se prikažu na računu.
    4. Sekcija stavki računa #
      1. U polju “Naziv artikla” prikazuje se ime odabranog artikla – možete ga odabrati iz padajuće liste cjenovnika, ili ga možete unijeti sami.
      2. Polje “Količina” predstavlja količinu odabranog artikla – možete unijeti samo broj u formi decimalnog zapisa. Polje ne prihvata prazan unos, pa čak i kada je cijena “0.00” unesite vrijednost “0”.
      3. Polje “Cijena” predstavlja cijenu odabranog artikla – možete unijeti samo broj u formi decimalnog zapisa. Polje ne prihvata prazan unos, pa čak i kada je cijena “0.00” unesite vrijednost “0”.
      4. Pomoću dugadi “porez, popust, stopa i datum” možete podaesiti PDV, porez (fiksni ili procentualni), stopu ili datum vezan za tu stavku fakture. Ukoliko su prethodno kreirane ili setovane u podešavanjima ove vrijednosti će biti automatski prikazane, ili ćete ih moći odabrati iz padajućeg menija. Takođe, moguće ih je i ukloniti.
      5. Pomoću dugmadi “Dodaj novu stavku fakture, Sačuvaj i Obriši” možete dodati novu stakvu fakture, sačuvati tu stavku kao novi artikal u cjenovniku ili jednostavno obrisati stavku iz fakture.
    5. Sekcija sumarnih vrijednosti računa #
      1. Na lijevoj strani ove skecije prikazana je tabela sa specifikacijom poreza, gdje su prikazani svi podaci za PDV i poreze koje ste koristili u stavkama.
      2. Na desnoj strani prikazan je međuzbir računa, sa i bez PDV-a kao i popust.
      3. Možete dodati globalni PDV nad svim stavkama računa, koji će automatski biti podešen nad svim stavkama i prepisati se preko eventualno prethodno postavljenih drugih vrijednosti u stavkama.
      4. Takođe, moguće je dodati i globalni procentualni popust koji će automatski biti dodat svim stavkama, ali i nad ukupnom sumom računa.
    6. Podnožje skecije za kreiranje računa #
      1. Ovdje je moguće dodati napomenu koju je Vaš klijent unio ili generalnu napomenu za račun.

Korak 3: Čuvanje računa #

      1. Nakon što ste unijeli sve potrebne informacije za kreiranje računa, možete je sačuvati klikom na dugme “Sačuvaj račun” u gornjem desnom uglu.
      2. Dugme “Sačuvaj račun” Vam pruža 2 opcije za čuvanje računa kao “Nacrta” i “Sačuvaj i označi kao plativo“.

Za više informacija možete otvoriti novi tiket na support.lambda-it.me.

Ili nas kontaktirati preko kontakt forme.